02.10.2023. Svim studentima želimo uspešan početak nove školske godine!
Informacije o predmetu
Semestar: | III |
Smerovi: | Izborno za sve smerove osim RTI i SI |
Šifra: | 13E112OOP |
Nastavnik: | prof. dr Dragan Milićev (predavanja ponedeljak 14-16 sala 311) dmilicev@etf.rs http://www.rcub.bg.ac.rs/~dmilicev |
Asistenti: |
as. ms Adrian Milaković (vežbe utorak 14-16 sala 314) aki@etf.rs dipl. inž. Miloš Milošević (vežbe utorak 14-16 sala 314) mm@etf.rs |
Ocena: |
Domaći: DZ1 = 10p, DZ2 = 15p, DZ3 (uslov DZ2 > 6p) = 5p Projekat: P = 20p Ispit: T = 15p, Z = 35p (uslov T + Z > 25p i uspešno odbranjen projekat) |
Detaljna pravila o predmetu možete pronaći ovde. |
Tema i cilj predmeta
Objektno orijentisano softversko inženjerstvo je stručna oblast koja se bavi izučavanjem objektne tehnologije izrade softvera. Objektna tehnologija je moderan pristup izradi softvera koji koristi koncepte višeg nivoa apstrakcije nego sto su oni u tradicionalnom, strukturiranom (proceduralnom) programiranju. Objektna tehnologija nudi apstrakcije koje su bliže nivou razmišljanja programera i realnom svetu, omogužuju lakše modelovanje problema, bolju ponovnu upotrebu softverskih rešenja na raznim nivoima, bolju organizaciju softvera, njegovu vežu fleksibilnost, lakše odrzavanje i, najzad, vežu produktivnost u izradi softvera. Zbog svega ovoga, objektna tehnologija predstavlja moderan način proizvodnje softvera bez koga se danas praktično ne može zamisliti razvoj softvera. Izuzetna potražnja za kadrovima sa znanjem u ovoj oblasti u svetu i kod nas inspirisala je i formiranje ovog predmeta.
Pored predavanja i vežbi na tabli, predmet sadrži i praktičan rad u obliku obaveznih i neobaveznih domaćih zadataka, izrade projekata i diplomskih radova. Predmet objašnjava osnovne koncepte objektne tehnologije i prikazuje ove koncepte na najmodernijim OO jezicima (UML, Java i C++), sadrzi osnove objektnog projektovanja (uključujuži i projektne obrasce, engl. design patterns) i detaljno obrađuje jezik C++.
Materijali
Predavanja
- Slajdove sa predavanja možete preuzeti ovde.
- D. Milićev, “Objektno orijentisano programiranje na jeziku C++, Skripta sa praktikumom”, Mikro knjiga, Beograd, 2001.
- D. Milićev, “Objektno orijentisano modelovanje na jeziku UML, Skripta sa praktikumom”, Mikro knjiga, Beograd, 2001.
- D. Milićev, “Objektno orijentisano programiranje na jeziku C++”, Mikro knjiga, Beograd, 1995.
- L. Kraus, “Programski jezik C++ sa rešenim zadacima”, 10. izdanje, Akademska misao, Beograd, 2016.
- L. Kraus, “Rešeni zadaci iz programskog jezika C++”, 5. izdanje, Akademska misao, Beograd, 2016.
- Referentni priručnik: en.cppreference.com
Vežbe
Uputstva za rad sa razvojnim okruženjem VS2017
- Uputstvo za slanje rešenja domaćih zadataka možete preuzeti ovde.
- Uputstvo za rad sa statičkim bibliotekama možete preuzeti ovde.
- Uputstvo za zadržavanje konzole na ekranu prilikom pokretanja programa bez debagovanja možete preuzeti ovde.
- Uputstvo za dozvolu korišćenja nestandardnih jezičkih konstrukcija možete preuzeti ovde.
- Uputstvo za deo domaćeg zadatka vezanog za rad sa makroima možete preuzeti ovde.